REVIEW – Beko WTV9716DXST
Masina de spalat rufe Beko WTV9716DXST este un model standard (fara uscator) de 9 kg capacitate, cu functia SteamCure si motor ProSmartInverter, care face parte din noua gama de electrocasnice Beko dotata cu tehnologia HomeWhiz.
Platforma HomeWhiz a fost introdusa pe piata locala de catre Grundig (marca detinuta de acelasi producator turcesc care gestioneaza si brandurile Beko si Arctic) si este similara cu ceea ce gasim pe masinile de spalat actuale ale celor de la LG (SmartThinQ) ori Samsung (SmartThings).
Aparatul este listat deja in oferta magazinului online eMAG si a altor retaileri cunoscuti de electro-IT de la noi din tara. Acesta pare a fi o alegere buna la o prima vedere asupra raportului sau dintre capacitate, pret si calitate, insa ramane sa aflam impreuna daca merita sau nu achizitionat.
Review Beko WTV9716DXST
La exterior, producatorul de origine turca nu ne dezamageste nici de data aceasta si adopta pe modelul de astazi acelasi aspect simplu dar modern, pe care l-am tot intalnit la mai multe dintre masinile sale de spalat rufe. Astfel ca, carcasa aparatului este complet alba, iar contrastul cu fundalul negru al afisajului digital si cu hubloul din sticla neagra ii aduce un plus de eleganta.
Imediat deasupra hubloului mare de 35 centimetri (capabil sa se deschida la un unghi de pana la 170 de grade), avem in partea stanga sertarul pentru detergent si butonul de programe situat pe centru. Tot aici mai trebuie sa mentionam si faptul ca designul peretilor laterali (in forma de “S”) ar trebui sa reduca, conform producatorului, vibratiile aparatului si implicit zgomotul de functionare.
Beko WTV9716DXST are un gabarit standard (adica se incadreaza in dimensiunile obisnuite ale unui astfel de aparat) si cantareste aproape 73 de kilograme fara sa fie incarcata cu rufe. Se pare ca motorul cu invertor si peretii laterali sunt de bun augur, deoarece aparatul produce un zgomot de doar 52 dB la spalare si ajunge pana la 75 dB la centrifugare.
Din punct de vedere al consumului, masinile de spalat Beko sunt livrate mai mereu cu tehnologia Inverter, de unde rezulta si o clasa buna de eficienta energetica pentru a nu afecta prea tare factura de curent. Modelul nostru de astazi este, dupa spusele producatorului, cu aproape 10% mai eficient decat clasa energetica A+++ si ar trebui sa aiba un consum anual de energie estimat la 195 kWh (impreuna cu o cantitate de apa necesara de 10559 pe an).
Dupa cum am precizat si la inceputul review-ului, masina de spalat marca Beko poate spala, la o singura incarcare completa, o cantitate de pana la 9 kg de rufe murdare. Aceasta vine la pachet cu mai toate programele actuale (inclusiv cel de indepartare a parului de animale) si detine alte cateva optiuni speciale (pornire programata, extra-clatire, stoarcere suplimentara sau anti-sifonare).
Acum, pe langa cele cateva functionalitati noi lansate in premiera pe piata locala, intalnim si multe alte functii cunoscute de pe modelele anterioare, despre care am tot discutat la randul lor si credem ca sunt familiare persoanelor ce indragesc acest brand.
In caz ca nu le cunoasteti, intalnim tehnologia OptiSense – ajusteaza consumul de resurse pe baza a 4 senzori inteligenti, functia de adaugare articole suplimentare (AddGarment), Aquawave – apa din cuva copiaza miscarea valurilor marii, respectiv tehnologia Aquafusion – reduce cantitatea de detergent pierduta la spalare.
O alta noutate pe care o aduce modelul de astazi, inafara de noua aplicatie HomeWhiz pentru controlul electrocasnicelor de la Beko, este tehnologia SteamCure. Aceasta se bazeaza, dupa cum este si numita, pe abur si promite ca va elimina murdaria sau va reduce cutele de pe haine, prin eliberarea aburului fie la inceputul programului ori la finalizarea acestuia.
Părerea noastră despre produs
Din pacate discutia noastra despre masina de spalat rufe Beko WTV9716DXST urmeaza sa se incheie aici, cu speranta ca am reusit sa acoperim cate putin din toate caracteristicile aparatului.
Modelul mai sus mentionat este, dupa parerea noastra, o alegere potrivita, la momentul la care redactam prezentarea produsului, pentru persoanele cu un buget limitat sau cele care, pur si simplu, nu vor sa plateasca in plus pentru brand.